PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Jag är hemma ♥

Publicerad 2013-04-12 16:14:00 i Djupt, Lina,

Utanför fönstret yr snön likt en dag i december fast att vi snart är inne i mitten av april. Jag funderar på om jag ska knåpa ihop en önskelista till tomten redan nu, han kanske blir lika förvirrad som jag av detta väder?
Jag sitter uppe på övervåningen och drar mig undan ett tag, tar en paus från verkligheten. Det doftar nybakat i det lilla röda huset. Kärleksmums närmare bestämt, eller fiffirutor som dom kallades i skolkafeterian på högstadiet.
M bankar och dånar från rummet precis under mig och jag känner i golvet hur han slår i taket. Spikarna måste in, små hål ska fyllas. Taket har jag redan tvättat. Nu väntar jag bara på att få börja måla! Bort med det mjölkade fulfurut och fram med det heltäckande, fräscha vita!
Jag ska strax återgå till verkligeheten igen, men jag behöver dra mig undan ibland. Skriva. Meningar. Ord. Just nu befinner jag mig någon helt annanstans än i det lilla röda huset i norrland. I tankarna är jag över hundra mil söderut. Min blick dras ut över det böljande blå som smeker den fem kilometer långa sandstranden. Jag är hemma
Todeloo.
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela