PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Min energidagbok :)

Publicerad 2013-01-25 11:29:00 i Lina,



Jag har fått en energidagbok från ett av många ställen jag är på och har varit på och försöker lära mig hur man beställer från livets postorderkatalog till mitt Jag AB^^
I den fyller jag i vad jag ätit under dagen, hur jag sovit under natten och hur dagen varit och hur mycket energi jag haft under dagen. Den är bra eftersom man får en helt annan överblick över saker och ting. T.ex. kan jag bläddra tillbaka och kolla varför en dag rent ut sagt varit skit... Kanske berodde det på att jag inte sovit någonting? Eller inte ätit någonting? Eller fått ett tråkigt besked eller vad som helst, ja då kanske det egentligen inte är så konstigt?
Eller om dagen varit toppenbra, vad var det jag gjode då? Jag kanske ätit bra under dagen, sovit bättre och ägnat mig åt någonting som jag älskar, t.ex. att måla. Då kan man försöka få fler av dom bra dagarna genom att efterlikna dessa dagar som varit bra i energidagboken. :)
På framsidan av denna bok står ett klokt citat: "Om du bara gör som du alltid gjort, kommer du bara att få det du alltid fått".

Det känns ju väldigt sant, och det är nog väldigt sant också^^
Eller vad tror ni?

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela