PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

The gårdag!

Publicerad 2013-10-08 16:34:03 i Lina,

Igår var det hästpysslande på schemat. Jättemysigt och välbehövligt. Jag är glad att jag fått en plats i den gruppen. Det har gett mig mycket sedan jag började där. Och hästarna... Underbara varelser! Jättebra också att man får öva på sin tydlighet. Det går inte att säga till en häst att flytta på sig, man måste visa att man menar det också och mena det på riktigt och tro på sig själv framförallt. 
Jag kan lova att dom där närmare 500-kilona på fyra ben inte flyttar sig en millimeter annars^^



Trötta fina Boston :) <3
 
 

På kvällen var jag iväg på skrivarkursens andra träff. Vet inte vad jag ska säga. Jag är inte särskilt imponerad faktiskt, än så länge känns det som pengarna i sjön eftersom jag känner att informationen vi får och pratar om kunde jag lika gärna ha läst mig till eller så visste jag sedan innan det läraren berättar. Dessutom tycker jag att det är för sent på kvällen och håller på för länge.
Jag gick lite tidigare igår eftersom att jag var så himla trött. Efter en helg med för mycket innehåll på för kort tid blir det lite väl intensivt, baksidan med HSP-personligheten^^
När jag sa att jag skulle gå lite tidigare frågade hon "varför då?!".
"Jag måste hem svarade jag bara".
Jag har blivit mycket bättre på att inte blotta mig totalt inför människor. Jag har ingen anledning att redogöra in i minsta detalj varför jag väljer att göra någonting, för någon. Tänk er själva... Antingen skulle jag hitta på en vit lögn och säga att jag fick plötslig magsjuka?? Eller dra den långa och utelämnande historien om vad jag gjort i helgen och att jag blir så fruktansvärt trött för att jag tillhör personlighetstypen HSP. Och så har hen förmodligen aldrig hört talas om det och skulle förmodligen  hen ändå inte ha någon förståelse för det och så ska man försöka förklara det och bla bla bla... Nej! Man har rätt säga ifrån utan att förklara hela sitt liv. Bra Lina! :D


Hur som helst var det jättehärligt väder igår. Solen sken och det var i princip vindstilla så jag satt ute och åt lunch :)




Tappra blommor som kämpar på fortfarande! Heja heja! :)


Lärken är alldeles gul och fin nu! Snart tappar den väl alla barren dock... :(
 


Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela