PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Att koka soppa på en spik.

Publicerad 2013-09-19 13:33:35 i Lina,

Hej hej!
Idag fick jag äta lunch själv eftersom M åt ute med några arbetskamrater. Men det gick bra det också^^ Soppan från igår fick det bli. Gott gott!

 Man-tager-vad-man-haver-soppa. Vatten, grönsakbuljong, tomatpuré, pasta, överbliven tacofärs, tärnad bacon, morötter, gul lök, purjolök, paprika och lite olika kryddor. :)

Nu är det kaffe som gäller (såklart^^) + banan och kaka till det :)
Solsidan (ehm.. jag veeet! Men jag tröttnar aldrig!^^) säsong 2 står på i bakgrunden, underbara serie! Längtar ännu mer nu tills säsong 4 har premiär den 20-oktober!
Annars idag så har jag pratat med min ena gulliga brorsdotter, Salla i telefon :) Det var längesedan så det var kul att prata med henne igen och bli lite uppdaterad ;)
Jag har även börjat planera julklappar lite mer på allvar idag. (Vaddå redan? Jag är sent ute i år ska ni veta!^^ Brukar annars börja någon gång på sommaren).

På tal om morötter har jag dessutom fått sjukt ont i min höft! Vet inte vad som hänt? Visst att det kan hugga till ibland. Men nu har det varit så här i 2-3 dagar :/ Som värst är det när jag ska resa mig. Hoppas att det blir bättre snart, annars får jag gå till någon och kolla upp det.
Kanske är någon nerv som ligger i kläm?

Todeloo!
/L
Så här mysigt började jag min dag imorse. Klev upp vid sju, tog mig en stor mugg med te, tände ett doftljus och bläddrade i den nya H&M-katalogen med regnet smattrandes mot rutorna. Lugn och ro <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela